Lima 20/4

Hej I natt var jag med om en JORDBÄVNING! (4.1-4.9 på Richterskalan) eller JORDSKALV, kanske låter bättre.
Vaknade kl 3 på natten av en obeskrivligt ljud, surrande kanske.. Sen kom skaket, den varade i 15-20 sec. sen var det över ) Med hjärtat i halsgropen for jag upp, pratade med pappa som sa att det var lungt.
Lungt?! tänkte jag som hade adrenalin som sprutade ur örorna. Kunde såklart inte somna om så satt och kollade ut genom fönstret tills hjärtat slutat dunka. Kröp ner i sängen och satt och lyssnade efter ljudet som aldrig kom igen.
Kl 7 idag var jag redo för nya äventyr.  Fick följa med min farbror Ricardo (som jag gör min praktik hos) att besöka Callao, Limas hamn och var på studie besök på ett stort lager med containrar bland annat. Såg bland annat marinens högkvarter, marinen skola med massa män i skeppar uniform, tullens högkvarter SUNAT.
Har tagit en massa bilder till mitt skolarbete oxå.
Nu är man tillbaka på kontoret.
Ikväll blir det träning. Un beso

Kommentarer
Postat av: Åse

Vilken tur att det inte var ett ännu kraftigare skalv!

2010-04-20 @ 21:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0